אנימה סרטים / רמת השרון 1987-1989

בשנת 1987 עזבתי את קיבוץ עין גדי.

היה ברור לי שאני רוצה לנסות להקים אולפן אנימציה עצמאי באזור מרכז הארץ. אנימציה הייתה אז מוצר נדיר בישראל, ומעט אנימטורים, ניסו למצוא עבודה בשוק המקומי המצומצם וחסר המשאבים. קיוויתי שעם אנשים אלה ועם הציוד שהבאתי עמי מהאולפן בעין גדי, ניתן יהיה ליצר אנימציה מקצועית לשוק המקומי ואף לנסות להביא עבודה מחו"ל.

הקמתי עם עודד גיא ומשה סדן  את חברת "אנימה סרטים", כאולפן אנימציה וחברת הפקה ברמת השרון.

אנימה סרטים, הביאה לראשונה בישראל  עבודת אנימציה מחו"ל. הייתה זאת סידרה של בדיחות מצוירות, באורך של דקה בנושאי ספורט, עם  שני גיבורים מצ'וקמקים,(כשמם Dummies ) שהתפרסמו  בסדרות קומיקס שהצחיקה את תושבי בלגיה, הולנד ודנמרק. את הפרויקט הזה ביימתי והפקתי תוך גיוס של מרבית   האנימטורים  הפעילים מרחבי הארץ, אותם מעטים  שהיו מסוגלים לספק עבודה באיכות אותה חיפש הלקוח (גיל אלקבץ, נועם משולם, תמי סיוון ועוד).

מיצג רב מסכי למערת הנחל.

חברת אנימה יצרה ב1989 את הפקתה הגדולה  "האדם הקדמון" המוצגת עד היום בעמקי מערת הנחל הענקית בכרמל המרכזי. הייתה זאת הפקת LIVE  עם ניצבים, בבימויו של עליק ותיקאי עם הצלם הייחודי  דני הכט, שייצרו שיחזור יפהפה של חיי איש המערות שחי במערה זאת לפני כ- 12,000 שנים. המיוחד בהפקה זאת היה שהיא הוקרנה על 3 מסכים מסונקרנים משלושה מקרני פילם 16 מ"מ, אתגר טכני מורכב מאוד בימים ההם.

פיילוט לסדרת "סיפורי חיות"

פרויקט מעניין שהפקתי וביימתי   באנימה סרטים בשנת 1998 היה פיילוט לסדרת טלוויזיה  בשם "Animals Tales and Truths" . הרעיון היה מעולה:  סדרה על חיות המשלבת חומר דוקומנטארי עם אנימציה.

האנימציה אמורה הייתה לתאר את התדמית שיש לחיה באגדות במשלים, בפולקלור ובספרות, והחלק הדוקומנטארי יתאר את החיה במציאות ויסביר למה זכתה לתכונותיה באגדות .

פרק הפיילוט כלל את השועל התחמן  והנשר הגאוותן.  התסריט המבריק נכתב בידי רוג'ר אואן- (כותב בכיר של הBBC  שנישא לישראלית והיגר לישראל), חומר דוקומנטארי מעולה נרכש בלונדון, צילומים נוספים נעשו בארץ  וקטעי האנימציה  נוצרו באולפן הקטן ברמה"ש. אהוד מנור כתב שיר פתיחה נפלא והכל היה מוכן לכיבוש השוק העולמי. הרעיון זכה להתעניינות  מדהימה ב"מיפ"( יריד הטלוויזיה בעיר קאן), באותה שנה, אך מצבה הכספי הרעוע של החברה  לא אפשר לה להמשיך להתקיים, לפתח את הפרויקט  ולקטוף את פירות המאמץ וההשקעה שהושקעו בו.  בשנים שאחרי זה ראיתי בעיניים כלות איך חלקים מרעיון זה נגנבו על ידי חברות מחו"ל  להן הצגתי את הפיילוט, ושובצו בהפקותיהם השונות.

הרעיון הנפלא  הזה שוכב עד היום על המדף ומחכה לגואל  שספק אם יגיע.

בסוף שנת 1989 פסקה  אנימה סרטים  להתקיים במתכונתה המקורית, ואני המשכתי לתפעל אותה כחברה פרטית לפעילותי המקצועית.


שיתוף:

כתבו תגובה

כתובת הדוא״ל שלכם לא תופיע באתר, שדות חובה מסומנים ב *

*

*

*